Головна » Файли » Творча майстерня » Конспекти уроків |
[ Викачати з сервера (4.61 Mb) ] | 08.09.2014, 19:14 |
Україна – єдина країна.
Урок – подорож учителя початкових класів Новогригорівської ЗОШ Лагер Тетяни Йосипівни
с. Новогригорівка 2014р. Тема: Україна – мій рідний край. Мета: розширити і поглибити поняття громадянськості; формувати національну свідомість школяра, почуття гордості за історичне, культурне та духовного життя наших предків; виховувати гуманне ставлення до спадщини українського народу; викликати бажання вивчати, берегти і примножувати багатство рідного краю. Обладнання: ілюстрації, фото, художні та віршовані твори про Україну,видатних людей рідного краю, карта України,комп’ютер. Всім серцем любіть Україну свою, І вічні ми будемо з нею (В. Сосюра). Свою Україну любіть, За неї Господа моліть (Т. Шевченко).
ХІД УРОКУ 1.Організація класу до уроку. - Сьогодні у нас незвичайний урок. А про що будемо говорити на уроці, нам допоможуть здогадатися рядки з вірша. На землі великій є одна країна: Гарна, неповторна, красна,як калина. І живуть тут люди добрі, працьовиті. І, скажу по – правді, ще й талановиті. Землю засівають і вірші співають… Про яку країну згадується у вірші? (відповіді) - На цій карті зображена наша земля, країна, Батьківщина – Україна. Такою ми можемо її побачити, якщо летітимемо в літаку високо над землею. Можна сказати, що це маленька кольорова фотографія нашої великої Батьківщини – України. Розгляньте уважно карту…, які кольори ви бачите на ній? Чи знаєте ви, що означають ці кольори на карті? Коричневим кольором зображені гори, зеленим – рівнини, а синім… ось ці стрічки… може, самі здогадаєтеся? Допоможе вам загадка. Синя стрічка блищить, Щось тихенько гомонить І біжить собі, біжить, Не зупиниться й на мить. (річка) Навколо вода, а з питвом біда. (море)
(показати на карті Україну) (Учитель на карті показує моря й називає їх: Чорне, Азовське. Потім показує й називає річки: Дніпро, Дністер, Серет. Також називає міста: Київ, Тернопіль, Львів і т. д. згодом називає гори: Карпати, Кримські.) 2.Повідомлення теми і завдань уроку. - Наш урок буде присвячений нашій ненці – Україні, її спадщині, її культурним і духовним скарбам, українському народові. Ми з вами будемо подорожувати по всій Україні. 3. Актуалізація опорних знань. (розрізані картки зі словами: Україна, Дніпро.) 1 завдання: зібрати правильно слова і прочитати. - Що для вас означає слово «Україна»? - Що ви можете повідомити про Україну? (повідомлення дітей). - Які ще слова ми можемо підібрати, що ми розуміємо під цим словом? 2 завдання : Асоціаційний кущ.
земля край мова гори
пісня моря УКРАЇНА лани село
ліси ріки поля сади шахти
4. Подорож по Україні. - І так, розпочнемо нашу подорож… (подорожувати літаком, автобусом, потягом, автомобілем, кораблем.) - Перше місто до якого ми з вами відправимося це – Київ
3 завдання: гра « Я люблю Україну за …» Друге місто до якого ми будемо подорожувати – Донецьк 4 завдання: Давайте спробуємо доповнити вірш, вставляючи останнє слово: Ми дуже любим весь наш край, І любим У_______ (Україну), Її лани, зелений гай, В саду рясну _______ (калину). Там соловейко навесні Співає між _______ (гілками), Та й ми співаємо _______ (пісні) – Змагається він з нами! Сучасні письменники і поети пишуть про синівську любов до рідної землі. Послухайте, як Шевченко, Леся Українка, виражають свою любов до Батьківщини у віршах. б)Діти читають уривки з віршів. 1.Я землі цієї паросток зелений. Я цієї висі крапля дощова. Заплелись у мене, приросли до мене Жито і дерева, квіти і трава. 2.Чи вітер, чи літня злива – Усе мені рідне й миле Нема такої сили, щоб сонце зуміла взяти Та й понести з собою, Щоб в серці моїм здолати Любов до землі святої. 3.Україно, земле рідна, Земле сонячна і хлібна, Ти навік у нас одна. Ти, як мати найрідніша, Ти з дитинства наймиліша, Ти і взимку найтепліша – наша отча сторона. 4. Я чую твій голос, Пшеничний твій колос у душу мені завітає зерно. Моя Україно, білявко хатино, Пізнати тебе мені щастя дано. (Портрети письменників).
Фізкульт хвилинка. (виконують під музику «Подоляночку»)
5 завдання: Гра у групах «Перевертні» АУЇКРАН КДОЕЦЬН лівьв ВЇИК - Про яке слово ми сьогодні ще не говорили? Зараз ми подорожуватимемо до Львова. Ми пограємо в гру «Чарівна квітка» ( квітка з різнокольоровими пелюстками. На оберненій стороні пелюсток написані питання. Кожна дитина обирає пелюстку тим самим і обирає собі питання) 1.Що таке Батьківщина? 2.Кого з відомих українців знаєте? 3.Як називається основний Закон України? 4.Якого кольору прапор України? 5.В якій області ми з вами проживаємо? 6.Яка велика річка протікає через Україну? 7.Столиця України? -Наступна зупинка у нас буде в місті Одеса… Щастя, що ми можемо доторкнутися до джерела нашої культури, вивчити та примножити свій рід. - Як ви розумієте поняття «наш рід»? (відповіді) (Робота з родовими деревами). 1.Я – дитина українська, Вкраїнського роду. Українці – то є назва Славетного роду. 2.Як спитають мене люди, хто я, Тоді скажу їм, Що я українець щирий, Український в мене дім… 3.Батько, мати, брат, сестричка І всі інші члени роду – Всі належать до одного Українського народу. 4.Вірна я дочка народу, Бо з козацького я роду. Щиро я свій рід кохаю, Роду іншого не знаю. Вчитель :- Хто ти, хлопчику маленький? Учень:- Син я України – неньки. Українцем я зовуся Й тою назвою горджуся. Вчитель:- А по чім тебе пізнаю? Учень:- По вкраїнському звичаю . В мене вдача щира й сміла, І відвага духа й тіла. І душа моя здорова, Українська в мене мова. -Я думаю, що тепер ви можете сказати, чийого роду ми діти? (українського, козацького). Ми з вами побували в різних частинах нашої країни. Від сходу до заходу і від півночі до півдня. І ми побачили , що наша країна єдина і не ділима. Ми з вами зараз виріжемо наші ручки і проголосуємо за єдину Україну. 6. Практична робота. є)Фізкультхвилинка для пальчиків.
4.Підсумок - Як називається наша країна? Яке місто є столицею України? - Які Державні символи ви знаєте? - Яка найбільша річка протікає по території нашої країни? - Як називається наш обласний центр? Любіть Україну, як сонце любіть, як вітер, і трави, і води… В годину щасливу і в радісну мить, любіть у годину негоди. Любіть Україну у сні й наяву, вишневу свою Україну, красу її, вічно живу і нову, і мову її солов’їну. - Гадаю, ці слова до серця всім нам. Тому, на закінчення нашої розмови, разом повторимо слова, які звучать як клятва вірності Україні.
Вірш: Є багато країн на землі, В них озера, річки і долини. Є країни великі й малі, Та найкраща завжди – Батьківщина.
| |
Переглядів: 3120 | Завантажень: 130 | |
Всього коментарів: 0 | |