Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Творча майстерня » Конспекти уроків

Перший урок у 2 класі (вчитель Лагер Т.Й.)
[ Викачати з сервера (4.61 Mb) ] 08.09.2014, 19:14

Україна – єдина країна.

                                                                        

                                                                 Урок – подорож

                                                          учителя початкових класів

                                                                           Новогригорівської ЗОШ

                                                                               Лагер Тетяни Йосипівни

                                    

                                          с. Новогригорівка 2014р.

Тема: Україна – мій рідний край. 

Мета: розширити і поглибити поняття громадянськості; формувати національну свідомість школяра, почуття гордості за історичне, культурне та духовного життя наших предків; виховувати гуманне ставлення до спадщини українського народу; викликати бажання вивчати, берегти і примножувати багатство рідного краю.

Обладнання: ілюстрації, фото, художні та віршовані твори про Україну,видатних людей рідного краю, карта України,комп’ютер.

 Вислови.

Всім серцем любіть Україну свою,

І вічні ми будемо з нею (В. Сосюра). Свою Україну любіть,

За неї Господа моліть (Т. Шевченко).

 

                                             ХІД УРОКУ

1.Організація  класу до уроку.

- Сьогодні у нас незвичайний урок. А про що будемо говорити на уроці, нам допоможуть здогадатися рядки з вірша.

На землі великій є одна країна:

             Гарна, неповторна, красна,як калина.

               І живуть тут люди добрі, працьовиті.

            І, скажу по – правді, ще й талановиті.

        Землю засівають і вірші співають…

Про яку країну згадується у вірші? (відповіді) - На цій карті зображена наша земля, країна, Батьківщина – Україна. Такою ми можемо її побачити, якщо летітимемо в літаку високо над землею. Можна сказати, що це маленька кольорова фотографія нашої великої Батьківщини – України. Розгляньте уважно карту…, які кольори ви бачите на ній? Чи знаєте ви, що означають ці кольори на карті? Коричневим кольором зображені гори, зеленим – рівнини, а синім… ось ці стрічки… може, самі здогадаєтеся? Допоможе вам загадка.

Синя стрічка блищить,

       Щось тихенько гомонить

І біжить собі, біжить,

Не зупиниться й на мить.

                                       (річка)

Навколо вода, а з питвом біда.

                                        (море)

 

(показати на карті Україну)

 (Учитель на карті показує моря й називає їх: Чорне, Азовське. Потім показує й називає річки: Дніпро, Дністер, Серет. Також називає міста: Київ, Тернопіль, Львів і т. д. згодом називає гори: Карпати, Кримські.)   

2.Повідомлення теми і завдань уроку.

- Наш урок буде присвячений нашій ненці – Україні, її спадщині, її культурним і духовним скарбам, українському народові.  Ми з вами будемо подорожувати по всій Україні.

3. Актуалізація опорних знань.

(розрізані  картки зі словами: Україна, Дніпро.)

1 завдання: зібрати правильно слова і прочитати.

- Що для вас означає слово «Україна»?

- Що ви можете повідомити про Україну? (повідомлення дітей).

- Які ще слова ми можемо підібрати, що ми розуміємо під цим словом? 

2 завдання : Асоціаційний кущ.

 

 

        земля                            край                      мова               гори 

 

 

пісня                                                                                                            моря

                                                 УКРАЇНА

лани                                                                                                              село

 

 ліси                         ріки                           поля                     сади            шахти 

 

4. Подорож по Україні.

- І так, розпочнемо нашу подорож… (подорожувати літаком, автобусом, потягом, автомобілем, кораблем.)

- Перше місто до якого ми з вами відправимося це – Київ

 

    

3 завдання: гра « Я люблю Україну за …»

Друге місто  до якого ми будемо подорожувати – Донецьк

        4 завдання:

Давайте спробуємо доповнити вірш, вставляючи останнє слово:

 Ми дуже любим весь наш край,

 І любим У_______ (Україну),

 Її лани, зелений гай,

 В саду рясну _______ (калину).

 Там соловейко навесні

 Співає між _______ (гілками),

 Та й ми співаємо _______ (пісні) –

 Змагається він з нами!

Сучасні письменники і поети пишуть про синівську любов до рідної землі. Послухайте, як Шевченко, Леся Українка, виражають свою любов до Батьківщини у віршах.

б)Діти читають уривки з віршів.

1.Я землі цієї паросток зелений.

Я цієї висі крапля дощова.

Заплелись у мене, приросли до мене

Жито і дерева, квіти і трава.

2.Чи вітер, чи літня злива –

Усе мені рідне й миле

Нема такої сили, щоб сонце зуміла взяти

Та й понести з собою,

Щоб в серці моїм здолати

Любов до землі святої.

3.Україно, земле рідна,

Земле сонячна і хлібна,

Ти навік у нас одна.

Ти, як мати найрідніша,

Ти з дитинства наймиліша,

Ти і взимку найтепліша – наша отча сторона.

4. Я чую твій голос,

Пшеничний твій колос у душу мені завітає зерно.

Моя Україно, білявко хатино,

Пізнати тебе мені щастя дано.

(Портрети письменників).

 

 

 

 

 

 

 

    

 

 

 

Фізкульт хвилинка.

(виконують під музику «Подоляночку»)

 

 

5 завдання:

Гра у групах «Перевертні»

                АУЇКРАН                     КДОЕЦЬН               лівьв                        ВЇИК

  - Про яке слово ми сьогодні ще не говорили? Зараз ми подорожуватимемо до Львова. Ми  пограємо в гру «Чарівна квітка»

( квітка з різнокольоровими пелюстками. На оберненій стороні пелюсток написані питання. Кожна дитина обирає пелюстку тим самим і обирає собі питання)

Питання:

1.Що таке Батьківщина?

2.Кого з відомих українців знаєте?

3.Як називається основний Закон України?

4.Якого кольору прапор України?

5.В якій області ми з вами проживаємо?

6.Яка велика річка протікає через Україну?

7.Столиця України?

-Наступна зупинка у нас буде в місті Одеса…

Щастя, що ми можемо доторкнутися до джерела нашої культури, вивчити та примножити свій рід.

- Як ви розумієте поняття «наш рід»? (відповіді)

 (Робота з родовими деревами).

       1.Я – дитина українська,

   Вкраїнського роду.

      Українці – то є назва

Славетного роду.

                         2.Як спитають мене люди, хто я,

Тоді скажу їм,

               Що я українець щирий,

                 Український в мене дім…

                                                      3.Батько, мати, брат, сестричка

          І всі інші члени роду –

            Всі належать до одного

      Українського народу.

                                                      4.Вірна я дочка народу,

          Бо з козацького я роду.

       Щиро я свій рід кохаю,

     Роду іншого не знаю.

Вчитель :- Хто ти, хлопчику маленький?

Учень:- Син я України – неньки.

                 Українцем я зовуся

                  Й тою назвою горджуся.

Вчитель:- А по чім тебе пізнаю?

Учень:- По вкраїнському звичаю .

             В мене вдача щира й сміла,

             І відвага духа й тіла.

             І душа моя здорова,

             Українська в мене мова.

-Я думаю, що тепер ви можете сказати, чийого роду ми діти?

(українського, козацького).

Ми з вами побували в різних частинах нашої країни. Від сходу до заходу і від півночі до півдня. І ми побачили , що наша країна єдина і не ділима. Ми з вами зараз виріжемо наші ручки і проголосуємо за єдину Україну.

6. Практична робота.

є)Фізкультхвилинка для пальчиків.

 

4.Підсумок

- Як називається наша країна? Яке місто є столицею  України?

- Які Державні символи ви знаєте?

- Яка найбільша річка протікає по території нашої країни?

- Як називається наш обласний центр?

                    Любіть Україну, як сонце любіть,

                    як вітер, і трави, і води…

      В годину щасливу і в радісну мить,

      любіть у годину негоди.

                      Любіть Україну у сні й наяву,

                     вишневу свою Україну,

                     красу її, вічно живу і нову,

                     і мову її солов’їну.

- Гадаю, ці слова до серця всім нам. Тому, на закінчення нашої розмови, разом повторимо слова, які звучать як клятва вірності Україні.

 

Вірш:

Є багато країн на землі,

В них озера, річки і долини.

Є країни великі й малі,

Та найкраща завжди – Батьківщина.

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Конспекти уроків | Додав: lena4 | Теги: перший урок
Переглядів: 3120 | Завантажень: 130 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: