Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Творча майстерня » Конспекти уроків

Виховний захід "Цікавий світ професій"
[ Викачати з сервера (24.8 Kb) ] 21.02.2016, 09:46

                    Виховний захід

Тема.  Цікавий світ професій

3  клас

                Мета:

-          розширити і закріпити знання учнів про найпотрібніші професії у суспільстві;

-          формувати вміння та навички самостійного пошуку і опрацювання літератури;

-          формувати  почуття поваги до людей праці;

            Очікувані результати:

-          діти усвідомлюють, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею;

-          в майбутньому школярі прагнуть сумлінно працювати;

-          розвивається  трудова активність  і працьовитості школярів, віра у свої сили, та бажання здобувати знання.

            Методи: проблемний, частково-пошуковий, пояснювально-ілюстрований.

Проблема: сучасні діти майже нічого не знають про професії людей, більшість учнів не знають навіть про професії своїх батьків або про рід їх трудової діяльності. Діти не замислюються про те, як складний працю в будь-якій професії, як люди різних професій допомагають у житті кожній людині, як багато професій співпрацюють - не можуть існувати одне без одного і т. п.. Незнання, «виховання», нерозуміння призводять до зневажливому ставленню до людей «непрестижних професій», недбале ставлення до речей, до їжі - а це праця людей, бюджет сім'ї, економіка держави.

            Обладнання: ілюстрація на тему «Професії», народні прислів’я про працю, кросворд, художня література про професії, виставка фотоальбомів «Професії моїх батьків»

            Попередня підготовка:

- збір інформації, перегляд літератури, телепередач, сторінок Інтернету;

 - збір малюнків, картинок, фото з теми;

 - обговорення матеріалу і написання творів на тему: «Ким я мрію стати»;

 - демонстрація зібраного матеріалу в класі;

- залучення учнів до створення творчого проекту «Нове життя старих речей»

Хід виховного заходу

І. Організаційний момент.

Вчитель:    Сідайте,діти, у гурті

            Зустрілися ми знову!

            Про славні руки золоті

            Я поведу розмову.

           

              Ті руки звичні до землі,

            Будують, вміють шити…

            Ми часто бачимо мозолі

            На їх долонях, діти.

 

            Всі вдячні золотим рукам,

            Я теж їх поважаю.

            Тож хочу розповісти вам

            Усе про них ,що знаю.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань, вмінь та навичок

            1.Мотивація

Вчитель. Чи думали ви коли – небудь над тим,скільки людей працює, щоб ви були нагодовані, одягнуті, взуті, щоб вдома у вас було світло вечорами і тепло у холодну погоду, щоб у вашій шкільній сумці були книжки і зошити, щоб ви могли сидіти біля радіоприймача чи телевізора і слухати музику?

            Якщо б ви задумали порахувати всіх цих людей то, мабуть, до вечора не порахували б.

-          А розпочати наш урок я хочу з загадок, а ви повинні вгадати професію, яка в ній описується

•         Ще всі навколо міцно сплять,

      а він вже встати встиг,

      аби духмяним калачем

       ти смакувати зміг.  (Пекар )

•         Тобі задачі заважкі —

                терпляче пояснив.

        Зчепились в класі хлопчаки

       — він їх  розборонив. (Вчитель)

•         Гроші витрачає вміло:

              він вкладає їх у діло.

           Лік грошам він добре знає,

            їх на вітер не пускає (Бізнесмен)              

 • Хто, як квочка із курчатами,

в дитсадку щодня з малятами?

Хто їх пильно доглядає,

 няньчить, пестить, розважає,

вчить співати й малювати,

    рахувати і читати? (Вихователька)

•         Він такий же, як і ми,

         непомітний між людьми.

          А в театрі грає ролі:

          нині — вчителя у школі,

          завтра буде інша роль —

            то бідняк він, то король. (Актор)

• Хто в лікарні по палаті

 ходить в білому халаті?

    Хто людей з біди рятує,

   хто хвороби всі лікує?... (лікар).

• В літню пору, в час осінній,

навесні — в гарячий час

косять, жнуть вони і сіють,

орють лан у котрий раз. (Хлібороби)

Вчитель:

-          Дуже багато професій є в наш час у світі. І кожна професія відкриває свої двері для нових працівників.

Учень 1 :

В країні нашій стільки справ

І все таке цікаве,

А я ще й досі не добрав,

Яка ж найкраща справа?

 Учень 2 :

Літак між хмарами водить,

У шахті працювати,

Хліба ростить, сади садить,

Будинки будувати …

 

Учень 3 :

Просторі стеляться путі,

Навкруг широкий обрій.

Нам все відкрито у житті

Аби учились добре.

4 учень: Шофер не любить довго спати,

                  Із сонцем він встає.

                  І до машини поспішає —

                  Ретельно там все перевіряє.

5 учень: Ще всі навколо міцно сплять,

                  Та пекар встати встиг,

                   Аби духмяним калачем

                   Ти смакувати зміг.

6 учень: Літака веде пілот,

                  Школярів учитель вчить,

                   Космонавт в ракеті мчить,

                   Кожен знає своє діло,

                   Робить чесно його, сміло.

Вчитель:

-          Чия це праця?

-          Чий це інструмент?

-          Як називається професія людини, яка це виготовила? Кожного дня у школі чи вдома нам потрібна людина цієї професії.

-          Як ви думаєте, хто це може бути? (відповіді дітей)

7 учень: Наш кухар, ніби боровик,

                  Надів біленьку шапку.

                  Готує нам смачненький борщик

                  І запікає бабку.

8 учень: Смачний у кухаря пиріг!

                  Чудова каша манна!

                   Він знає про здоров'я всіх —

                   Йому подяка й шана!

 

Дівчатка і хлопчики можуть показати, як вони вміють сервірувати стіл, або розповісти, що вміють самі приготувати

Конкурс

Вчитель: А зараз поведемо мову про людей, які створюють для нас красу — у  парках, скверах, на клумбах. Ці люди не знають спочинку! Кожну   квіточку, деревце доглядають, із насінинки рослинку плекають. Хто це?                                 

      ( Відповіді дітей )

Вчитель: Так, це лісники, квітникарі...

9 учень: Спасибі людям, що зростили ліс:

                За всі дуби, ялини в пишнім гіллі;

                І за красу отих зелених кіс,

                В яких стоять гнучкі берізки білі.

10 учень: Коли б не ліс, не знали б ми про те,

                 Що є фіалка, пролісок на світі,

                 Як дзвониками конвалія цвіте

                 Найкраща, найніжніша з-поміж квітів.

11 учень: Вмійте берегти природу!

                 Будьте вірним другом

                 Усьому живому.

12 учень: Коли лісом буду я іти,

                Теж посію зерна доброти,

                Побажаю дереву і пташині,

                Щоби віки жили в мирі.

Вчитель: (написати назви професій, а діти повинні назвати інструменти)

Гра «Назви предмети»

(Назва професії – три предмети, які необхідні для неї)

Моряк: (вчитель читає)

              Професії усі потрібні,

              Вони в житті нам необхідні:

              І квітникарки, й двірники...     

              А ми — майбутні моряки.

 Двірник: Великі вулиці машини прибирають,

                   Вони і поливають, і підмітають.

                   А я працюю в нашому дворі,

                   Щоб гарно було гратись дітворі.

                  Тротуари чисто підмітаю,

                   Газони водичкою поливаю.

                   Сумлінно все це я роблю,

                   Бо чистоту-красу люблю.

Гончар: Горшки ліплять не святі –

                  Майстра руки золоті.

                  Тверду глину розмочу,

                  Круг гончарний розкручу.

                Залюбки ліплю скульптури.

                 Я і плиточник, і муляр,

                 Штукатур і маляр я –

                Праця всім потрібна моя.

                 Виходять швачки, кравці

1.        А ми швачки і кравці,

Ми завзяті молодці.

Твій одяг вийде, мов картинка,

Все по тобі – рукав і спинка.

2.        Тож на примірці, як годиться,

Стій рівно і не смій крутиться.

Голка й ножиці в руці,

Модельєри – молодці!

Учень:      Твори добро

                  Ти добро лиш твори повсюди,

                  Хай тепло твої повнять груди.

                  Ти посій і доглянь пшеницю

                  Ти вкопай і почисть криницю.

                  Волю дай, нагодуй пташину,

                  Приголуб і навчи дитину.

                  Бо людина у цьому світі

                 Лиш добро повинна творити.

Вчитель:  На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про професії людей, їхню роль у суспільстві, усвідомимо те, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею,  навчимося поважати людей праці.

ІІ. Основна частина.

1.        «Мозковий штурм»

Вчитель. - Пригадайте деякі професії.  Заповніть пелюстки з  квітки. (на дошці прикріпити лише пелюстки з професіями)

2.        Робота в групах.

І  група. «Продовжи прислів’я»

•         Праця людину годує, а лінь марнує.

•         На дерево дивись як родить,а на людину як робить.

•         Бджола мала, а й та працює.

•         Що посієш те й пожнеш.

•         Зробив діло – гуляй сміло.

•         Більше роби, та менше говори.

•         Який майстер – така й робота.

•         Сім разів відміряй, а раз відріж.

•         Під лежачий камінь і вода не тече.

•         Мало хотіти – слід навчитися і вміти.

Вчитель:

Яка ж професія найкраща?

 Давайте пограємо в гру «Ми з класом говорили про професії, я знаю професію продавця…»

-          Хто потрібніший і найважливіший, - сперечалися діти, - яка професія?

-          Звичайно, лікар, сказав один. Я увесь минулий рік хворів та хворів, ангіна та ангіна, а лікар вирізав мені мигдалики. І от я тепер завжди здоровий.

-          Ні, сказав інший, найпотрібніший – учитель. Він нас навчає і читати, і писати.

-          А от і не вчитель. Найважливіші пожежники! – гарячкував третій. У нас якось ледь будинок не згорів. Мешканці бігають, метушаться, нічого не можуть зробити. А приїхали пожежники – враз вогонь погасили! Хто кричить: «Найважливіші льотчики», хто розхвалює листонош. З усіх боків чути: «продавець!», «комбайнер!», «водолаз!». Словом, сперечалися, аж захрипли, але так нічого не вирішили. Та це й не дивно, тому що немає на світі …

Завдання: Продовж оповідання. Подумай, що можна було б сказати про професії доярки, міліціонера, продавця, тракториста, водія?

3.        Гра "Без труда нема плода".

Вчитель:

         Уявіть собі, що не вийшли на роботу водії автобусів і тролейбусів. Що трапилося б?

         А якщо не працює електрик?

         Якщо вчителі не вийдуть на роботу?

         Що буде, коли взимку перестануть працювати котельні?

         А коли шахтарі перестануть видобувати вугілля?

         Яка професія найважливіша?

Творча робота

Ми побудемо з вами сьогодні квіткарями і зробимо клумбу. (практична робота).

Висновок.

Усі професії потрібні. Люди кожної професії повинні добросовісно виконувати свої обов'язки.

Фізкультхвилинка

4.        Бесіда про професії батьків.

Вчитель:

-          Де і ким працюють ваші батьки?

-          Чи знаєте ви, хто вони за професією?

-          Хто з вас був на роботі у своїх батьків?

-          У чому важливість їхньої праці для нашої держави?

-          Хто б хотів обрати професію своїх батьків? Чому? Що для цього потрібно?

-          Ким хочете бути ви, коли виростете?

5.        Робота з прислів’ями (робота в групах)

Вчитель:  - А зараз ми дізнаємося, що говорить народна мудрість про працю

1група. Зі слів складає прислів’я про працю

 (Який майстер така і робота)

2 група. Доповніть прислів’я

Наполегливість  - … (запорука успіху)

Під лежачий камінь… (вода не тече)

3 група. З’єднайте рядки правого і лівого стовпчика

Майстер                                       а лінь марнує

Щоб рибу з’їсти,                          на всі руки

Праця годує,                                треба у воду лізти.

6. Закріплення вивченого матеріалу.

Вчитель: - Кожен із вас може назвати ту чи іншу професію, про яку дізнався із книжок або про яку розповідали інші. А чи знаєте ви їхні назви ми переконаємося коли розгадаємо кросворд

Кросворд

1.Хто виконує ролі в театрі? (актор)

2. Хто керує робітниками на заводі? (інженер)

3. Хто видає у бібліотеці книжки? (бібліотекар)

4.Хто проектує окремі будинки і цілі міста? (архітектор)

5. Працює в магазині? (продавець)

6 Пише статті до газети, бере інтерв’ю? (журналіст)

Гра-пантоміма «Вгадай професію» (один учень задумує професію і показує її імітуючи рухами, інші учні відгадують, учень який відгадав продовжує гру)

ІІІ. Заключна частина. Підведення підсумків (рефлексія)

1.        Обговорення виконаних групами завдань. Представник кожної групи доповідає про виконану роботу.

2.        Підведення підсумків творчого проекту «Нове життя старих речей». Нагородження переможців.

Вчитель. Обравши собі професію, пам’ятайте про головну для вас сьогодні. Про неї дуже влучно сказав знайомий вам поет А. Костецький у своєму вірші «Найголовніша професія ».

Учень:

В країні нашій стільки справ

І все таке цікаве, 

А я ще й досі не добрав,

Яка ж найкраща справа?

Вчитель.         Спитай у тата чи у мами,

Які професії у них.

Професій в світі є чимало,

Сповна їх вистачить на всіх.

Та є одна поміж професій,

Якої вчаться всі в житті,

Яка для кожного найперша,

Якої вчитиметесь ви.

Учитель, лікар чи геолог,

Письменник, слюсар чи шахтар –

Всі називають головною

Одну професію – школяр!

Бо всім відомо, що без школи,

Без знань, що мусиш ти набуть,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким в дитинстві мрієш буть.

 

Учень

І я учитимусь як слід.

Я буду вірним сином

Найкращої на цілий світ

Моєї Батьківщини.

Вчитель: - Наша зустріч підійшла до закінчення, але подорож наша у світ професій продовжується , адже у світі ще стільки цікавого. До нових зустрічей!

Рефлексія. Мікрофон

 

 

 

 

 

Категорія: Конспекти уроків | Додав: lena4 | Теги: виховний захід Світ професій
Переглядів: 2561 | Завантажень: 29 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: