Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Творча майстерня » Конспекти уроків

Вітаміни, їхнє значення для здоров’я. Практична робота: «Вибір корисних для здоров’я продуктів» 2 клас (вчитель Лагер Т.Й.)
[ Викачати з сервера (3.76 Mb) ] 24.10.2014, 20:17

Вітаміни, їхнє значення для здоров’я. Практична робота: «Вибір корисних для здоров’я продуктів»

Мета: учити учнів правильно харчуватися; пояснити учням значення вітамінів для організму людини; розвивати вміння робити правильний вибір продуктів; виховувати прагнення дотримуватись правил поведінки під час прийому їжі.

Очікувані результати: учні повинні знати і розуміти тлумачення таких понять, як «корисна та шкідлива для здоров’я їжа», «вітаміни», «повноцінне харчування», «переїдання»; учні повинні вміти обирати і вживати корисні для здоров’я продукти.

Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, предметні
малюнки, ІКТ, костюм лікаря.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

1.Організаційний момент

1)

2) Асоціації зі словом

?                                   ?                               ?

      ?                       Здоров’я (ознаки)                   ?

 ?                                                     ?                                ?

2.    Перевірка виконання домашнього завдання

Вікторина «Що це?». 

а) За допомогою цього предмета ти розчісуєш волосся.

б) Колюча, наче їжачок, штани почистить, піджачок.

в) Вони покривають кінчики пальців на твоїх руках, ногах.

г) Вона покриває все тіло.

д) Тканина для витирання обличчя, тіла.

е) Запашна рідина для миття голови.

3.    Актуалізація опорних знань учнів

Бесіда.  Гра   «Мікрофон» (презентація).

    — Які продукти ви споживаєте?

— Які продукти є вашими найулюбленішими? Чим вони корисні?

— Для чого потрібно їсти? (таблиця)

4.    Мотивація навчання та повідомлення теми уроку

Гра «Збери і поясни».

— Розшифруйте вислів, який належить давньогрецькому філософу Сократу. Розмістіть слова відповідно до цифр у порядку зростання. (Слова записані на дошці.)

3

13

1

6

4

8

5

7

12

9

11

2

10

не

жити

ми

щоб

для

а

того

їсти

щоб

їмо

того

живемо

для

 

 

(Ми живемо не для того, щоб їсти, а їмо для того, щоб жити.)

— Поясніть, як ви розумієте цей вислів.

Діти:Людина повинна їсти стільки продуктів, скільки йому необхідно для життя, тобто недоїдання та переїдання шкідливі для організму.

 

5.    Сприйняття й осмислення нового матеріалу

5.1. Розповідь учителя.

1) Їжа — джерело енергії.

2) Корисні і шкідливі продукти.

3) Вітаміни — життєво необхідні речовини.

Довідка: За підрахунками вчених, на приймання їжі людина витрачає 6 років життя.

(Стук у двері Входить доктор Пілюлькін. ) -

Пілюлькін. Доброго дня, діти. Доброго дня, шановні батьки. Я відкрию вам секрет: щоб бути здоровим, сильним, боротися з мікробами і не піддаватися хворобам, потрібно їсти вітаміни. Вітаміни як солдати охороняють наш організм від злих шкідливих мікробів і різних хвороб. Я вам хочу розповісти трохи про вітаміни. Вітаміни позначаються буквами А, В, С, Д. (виставляю літери на мольберт). Але читаються вони по латині.

(Входять по черзі батьки і розповідають про вітаміни. Потім діти повинні відгадати, що знаходиться в «Чорному ящику».)

Батьки .

Вітамін А - дуже важливий для зору і зростання, а є він в моркві, вершковому маслі, помідорах, яйцях, петрушці (виставляю малюнки продуктів, або показ слайду1).

Вітамін В - допомагає працювати нашому серцю. Його можна знайти в молоці, м'ясі, хлібі (слайд 2)

Вітамін С - зміцнює весь організм, захищає від застуди. Він є в апельсинах, лимонах, ягодах, капусті, цибулі (слайд 3)

Вітамін Д - робить наші руки і ноги міцними. Його багато в молоці, яйцях. (слайд 4)

2. Відгадування загадок.

( для ящика)

Маленьке, кругленьке із горщика впало.
Нема таких ковалів, щоб його скували.

                                       (Яйце.)

 

 

Рідке, а не вода, біле, а не сніг.

                    (Молоко.)

 

У землю кидалось,
На повітрі розгулялось,
У печі випікалось,
Запахом всіх вабить,
Смаком чарує.

              (Хліб.)

 

Білий, як сніг,
У пошані у всіх,
До рота поклав,
там і пропав.

(Цукор.)

— Чи можна ці продукти вважати корисними?

Висновок: Вживайте тільки корисну для здоров’я їжу.

 

Пілюлькін.

- А ви знаєте, де живуть вітаміни? (Відповіді дітей). Вітаміни живуть в овочах, фруктах, ягодах та інших продуктах.

- Щоб у вас були завжди пильні здорові оченята потрібно їсти вітамін А. А живе він у помаранчевих і червоних овочах і фруктах. Подумайте і назвіть помаранчеві овочі і фрукти, в яких живе наш вітамін А? (Відповіді дітей). Так. Це морква, гарбуз, яблуко, болгарський перець. А ще цей вітамін є в рибі, яйцях. Що б зберегти здоровими свої очі, ми з вами робимо гімнастику для очей.

(На дошці надписи вітамінів, а я розміщую під ними овочі та фрукти!!!!!!!)

Виступ підготовлених дітей:

Творча хвилинка. «Живі» вітаміни.

 (Заздалегідь підготовані учні розповідають вірші про вітаміни.)

Діти розповідають вірші: 

Катя й Рома, Діма й Оля

Швидко ріжуть бараболю,

Цибулину, капустину,

Солі всипали частину.

У такім смачнім салаті

Вітамінів є багато.

Глянь, цікаві оченята,

Хочуть книжку почитати.

Щоб хороші очі мати,

 «А» слід вітамін вживати.

Що живе у цибулині,

І в червоній є перчині?

І в морквині, в абрикосах,

Їжте, діти, він хороший.

Хто нам скаже, де живе

Вітамін із групи «В»?

В яблуневий сад підемо,

В стиглім яблуці знайдемо.

Вітаміни всі смачненькі,

І солодкі, і кисленькі,

Їжте, діти, їх охоче,

Кожний, хто коли захоче.

  • Діти, а тепер вас вітаміни хочуть пригостити.

 

Висновок: Їжа за кількістю і якістю має відповідати вашому віку, бути смачною і поживною, відновлювати витрачену розумову та фізичну енергію.

5.2.   Оздоровча хвилинка.

а)  Презентація  «Машуня.» (Треба назвати які вітаміни є в овочах та фруктах поряд з Машею.)

 

 

 5.3Літературна хвилинка.

 

Завдання: прочитати й обговорити зміст віршів.

Манка та Іванка

 

Чатувала за сніданком
Манна каша на Іванку:
У тарілці вижидала
Та зненацька нападала.
Як Іванка не старалась,—
Ухилялась, відверталась
І руками відбивалась,—
Але манка не здавалась.
Каша так бешкетувала,
Що приклеїла зухвало
До косичок у Іванки
Ложку, миску та дві склянки.

 

        — Чи любить Іванка манну кашу?

 — Як поводиться за столом дівчинка?

 

Неслухняна каша

Наша Настя — гречкоїд:
Любить гречку на обід.
Зазвичай Настуня ґречна,
На заваді — хитра гречка.
Каже Настя: «Неслухняна
Каша з масельцем гречана.
Замість втрапити до рота,
Каші бавиться охота:
Шусть — у вуха, скік — на щоки,
Додає мені мороки»...

                      (Л. Вознюк)

— Чи правильно поводиться Настя під час їжі?

— Чому каша неслухняна?

Питання: Який вітамін ви побачили в цій фізхвилинці?

      ФІЗХВИЛИНКА «КРАЩІ ДРУЗІ.»

5.4. Робота з підручником.

а) Розгляд та аналіз малюнків.

б) Читання та обговорення тексту підручника.

в) Відповіді на запитання.

5.4. Робота в зошиті.

6.    Узагальнення та закріплення нових знань

6.1. Практична робота. Вибір корисної для здоров’я їжі.

На ІКТ презентація з малюнками  із зображенням продуктів та напоїв: шоколад, молоко, яйця, зелень, тістечка, сік, чіпси, хліб, морква, горіхи, морозиво, кока­ кола тощо.

Учні обирають корисні продукти. Пояснюють свій вибір.

Висновок: Корисно вживати овочі, фрукти, каші, соки, молочні продукти. Вони дають організму силу та енергію.

6.2. Гра «Відгадай страву». ( «Чорний ящик», батьки готують і пригощають дітей укр. стравою.)

Мета: повторити назви українських національних страв.

Популярна в Україні рідка страва, що вариться з буряків, капусти, моркви, картоплі. (Борщ.)

Борошняний виріб у формі півмісяця із начинкою з картоплі, капусти, ягід. (Вареники.)

Закручена в листки капусти начинка. (Голубці.)

— Які ще страви української кухні ви знаєте?

6.3. Дидактична гра «Корисно — шкідливо».

— Оберіть ті продукти, які їдять в країні Здоров’ячків.

Учні уважно слухають назви продуктів і плескають у долоні, коли чують назву корисного продукту.

Риба, кефір, чіпси, пепсі­ кола, геркулес, морква, жирне м’ясо, торт, цибуля, часник, шоколадні цукерки, яблуко, сало, капуста.

— Назвіть шкідливі продукти.

— Чому вони шкідливі?

 

6.4. Робота в групах. Робота з картками (2 групи).

Картка № 1

Познач «√» продукти, які містять вітаміни.

 

  • Молоко;
  • ковбаса;
  • печиво;

капуста;

  • цукерки;
  • яблуко;
  • морозиво;
  • морква;
  • риба;
  • буряк;
  • сир;
  • виноград.

 

 

Картка № 2

Що потрібно для того, щоб ти зростав здоровим і правильно розвивався? Зафарбуй кружечки зеленим кольором.

  • жити у чистому довкіллі;
  • дивитися телевізор з ранку до ночі;
  • правильно харчуватися;
  • займатися спортом;
  • пізно лягати спати;
  • не зловживати чіпсами, солодощами, газованими напоями.

7.    Підбиття підсумків уроку

1. Інтерактивна гра «Мікрофон».

Мета: систематизувати знання учнів про здорове харчування.

— Для чого людині потрібна їжа?

— Які основні правила харчування ви знаєте?

— Які поживні речовини містяться у продуктах?

— Яку їжу вважаємо корисною?

— Що може статися, якщо недоїдати або переїдати?

— Як ви розумієте слова «швидка їжа»? Чим вона небезпечна?

8.    Домашнє завдання

1. Кожному скласти власне меню з урахуванням корисної їжі.

2. Зошит ст.21 - 22

ДОДАТОК:

Обговорення порад лікаря Здорова Їжа.

1)    Утримуйтесь від жирної їжі.

2)    Вранці корисно споживати кашу.

3)    На вечерю краще їсти страву з овочів, фруктів.

4)    Вечеряти треба за 1,5–2 години до сну.

Довідка: Слово вітамін придумав польський учений-хімік Казимир Функ. Він відкрив, що речовина амін, яка міститься в оболонці рисового зерна, є необхідною для життя людини. Поєднавши латинське слово vitа (життя) з амін, він отримав слово вітамін. Дітям 6–7 років треба з’їдати на день 500–600 г овочів та фруктів, щоб поповнювати запаси вітамінів.

 

Категорія: Конспекти уроків | Додав: lena4 | Теги: відкритий урок з основ здоров
Переглядів: 3450 | Завантажень: 157 | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: