«Виховання – велика справа: вирішує долю людини».
В. Белінський
Ведучий 1: Доброго дня, шановні батьки та вчителі. Знаменитий французький письменник – гуманіст Антуан де Сент – Екзюпері вважав, що «єдина справжня розкіш – це розкіш людського спілкування». І це дійсно так. Я думаю, що ви зі мною погодитесь. Вам недостає часу щоб спілкуватися ось так… Ми спілкуємося по телефону, через щоденник.
Ведучий 2: І тому, нашу зустріч пропонуємо провести у формі «мосту спілкування». Це буде символічний «місток» між вами, батьками, та нами, вчителями, бо саме ми спільними зусиллями готуємо дітей до дорослого життя.
Ведучий 1: Так, сьогодні ми прокладемо символічний міст, який допоможе зв’язати два берега, вчительського та батьківського, однієї ріки життя. А яким повинен бути цей міст, підкажуть наші діти. Слухайте їх уважно та замисліться над тим, що вони кажуть.
(Відеоінтерв'ю).
Ну що ж, давайте будувати наш міст одразу з обох берегів. А будівельним матеріалом будуть наші питання, а саме головне - пошук їх вирішення. Допоможе нам у цьому експерти: Сорока Валентина Олексіївна, психолог, та Тедерова Валентина Вікторівна, директор школи.
Ведучий 2: Отже, певно у вас батьки накопичилося чимало запитань. Часом в тій чи іншій ситуації ви не впевнені що поводитесь правильно, адже у взаєминах зі своїми дітьми маєте зменшувати хворобливість їхніх переживань із приводу невдач, допомагати їм емоційно долати ситуації з якоюсь проблемою. Серед батьків було проведено опитування, щодо питань, які хвилюють їх найбільше.
У вихованні дітей найчастіше вас хвилює питання: (до вчителів)
1.Як ставитися до шкільної оцінки в сім’ї? Як зробити так, щоб ваше ставлення позитивно впливало на вашу дитину, а не ще більше її пригнічувало?(обговорення)
І так є запитання, просимо шановних вчителів надати допомогу чи пораду нашим батькам (виступають вчителі початкових класів та старших).
І так слово нашому експерту .
Ведучий 1: Процес виховання – це процес сумісний батьків та вчителів. Отже у вчителів є також запитання до батьків.
2. (до батьків) Яке перше питання ви ставите дитині, коли вона повертається зі школи? (обговорення). Слово надається експерту.
Ведучий 2:
3.(до вчителів) А ще вас хвилює як поводитись у ситуації коли ви відчуваєте, що ваша дитина говорить неправду? (обговорення). Слово надається експерту.
Ведучий 1:
4. (до батьків) Як ви виховуєте відповідальність у дітей за свою працю (навчання)? (обговорення). Слово надається експерту.
Ведучий 2:
5. (до вчителів) І головне питання як заставити дитину вчитися? (обговорення). Слово надається експерту.
Ведучий 1:
6. (до батьків) Які стосунки у вас з вашою дитиною? Як уникаєте конфліктних ситуацій із дітьми? (обговорення). Слово для підсумку надається експерту.
Ведучий 2: Шановні батьки, вчителі! Зараз пропонуємо вам подивитися на екран… Ви бачите результати анкетування «Моє життя в родині». (анкета на екрані)
Результат показав, що ваше щоденне спілкування з дітьми у деяких питаннях співпадає, але є і розбіжності. Ця анкета для учнів «Моє життя в родині» заставить вас замислитися. Чи правильно ви підбираєте всі методи й підходи у вихованні; можливо над чимось треба подумати; в чомусь визнати, що поступили неправильно; або бути впевненим,що ви на правильному шляху. Анкета була анонімною (аналіз анкетування).
1. Процес виховання починається з родини, з укладу життя, освіченості.
Ведучий 1: Хто не мріє з батьків, щоб його дитина виросла найрозумнішою, найвродливішою, найдобрішою. Але скільки треба наполегливої і кваліфікованої праці батьків та вчителів, щоб наші діти ввібрали все багатство інтелектуальної, моральної, культурної спадщини, виробленої людством.
«Виховувати – значить творити людину». Але існують такі випадки, з якими зустрічаються батьки у вихованні дітей:
І зараз ми пропонуємо питання для батьків «Чи можете ви?»
Скринька із запитаннями.
1. У будь – який момент залишити всі свої справи і зайнятися дитиною?
2. Порадитися з дитиною, незважаючи на її вік?
3. Вибачитися перед дитиною, якщо ви не праві?
4. Стримати себе, якщо вчинок дитини вас роздратував?
5. Пообіцяти дитині, що виконаєте її бажання за хорошу поведінку?
6. Надати один день, коли б вона робила все, що їй заманеться, і поводилась так, як схоче, а ви ні в що не втручалися?
2. Стосунки батьків з дитиною повинні бути довірливими.
Ведучий 2: Теперішні наші діти з якимись викрутасами. Їм обов’язково хочеться відрізнитися від старших.
Чому, підростаючи, вони з часом втрачають цінні якості: чуйність, щедрість, доброту. Ніхто з батьків не хоче, щоб його дитина виросла жадібною, грубою, злою. І все ж трапляється таке в родинах … Батьки не розуміють, звідки береться егоїзм, не гуманність, байдужість?
(відеоматеріал).
Як ви думаєте: Чому таке трапляється? (відповіді батьків).
Давайте надамо слово досвідченому педагогові, вчителю біології Тімченко А. Ів. «Процес виховання. Підлітковий період».
Висновок:
Я гадаю, що ви зрозуміли, що тільки спільними зусиллями ми можемо змінити ситуацію та не загубити дитини.
Ведучий 1: Добігає кінця наша зустріч. Кожен із вас залишається наодинці зі своїми роздумами. Наші діти відводять нам особливу роль у своєму житті, хочуть, щоб ми були тим ідеалом, котрий вони принесли із дитинства. Але не помічаємо, що наші вчинки не завжди співпадають з повчаннями.
А зараз слово надається експерту .
(відеоматеріал).
(під час перегляду - вручення пам ’яток батькам).
Ведучий 2: Згадаймо слова Василя Сухомлинського, який порівнював дитину з квіткою, піклуватися про яку потрібно постійно – від народження і до цвітіння.
Пам’ятайте, що діти беззахисні без ваших порад, підтримки, розуміння.
НЕ ВІДШТОВХУЙТЕ ЇХ ВІД СЕБЕ,А НАПРАВЛЯЙТЕ І ДОПОМАГАЙТЕ, АДЖЕ ВОНИ – ЦЕ ВИ … |